Bartimeus.
Samen met Bartiméus hebben we een corporate website en recruitmentplatform opgezet..
Bekijk websiteEen samenwerking voortzetten met een zorgorganisatie die zich richt op de begeleiding voor alle mensen die slechtziend of blind zijn. Daar krijgen we bij Good News. energie van. En dat resulteert - na de eerdere lancering van een persoonlijke werkenbij-website - in een overzichtelijke en vooral toegankelijke nieuwe corporate website voor Bartiméus.
Bartiméus 100% leven.
Meer dan 300.000 mensen in ons land zijn blind of slechtziend. Het verliezen van zicht is ingrijpend. Goede begeleiding is daarom cruciaal. Die begeleiding biedt Bartiméus door jong en oud te ondersteunen op het gebied van wonen, leren, werken en dagelijks leven. Dit doen ze door het geven en aanbieden van persoonlijk advies, hulpmiddelen, ondersteuning en kennisoverdracht. Met één belangrijke kanttekening: hoe dit alles gebeurt, bepalen cliënten zelf.
Een belangrijk onderdeel van die begeleiding is een toegankelijke en overzichtelijke website. Want met de juiste aanpassingen is een website of webshop bezoeken geen enkel probleem als je slechtziend of blind bent. Daarom was er bij Bartiméus behoefte aan een nieuwe corporate website om bezoekers beter van informatie te voorzien en kennis en ervaring te kunnen delen. En nóg toegankelijker is.
Van strategie tot development.
Samen overleggen we wat de beste oplossing is. We denken mee en wegen opties af. We kiezen voor een multi-site oplossing in Kunstmaan, hetzelfde contentmanagementsysteem (CMS) waarin de werkenbij-website is ontwikkeld. Dit betekent dat de basis voor een groot gedeelte al staat, de websites beheerd kunnen worden vanuit een CMS en gelijktijdig geüpdatet kunnen worden. Het gebruikersgemak voor het up-to-date houden van beide websites neemt hierdoor aanzienlijk toe. Tegelijkertijd is het mogelijk voor de verschillende website om hun eigen look-and-feel te behouden.
Aan de slag. De invulling voor de nieuwe website lag nog helemaal open. En dat bood kansen. Samen met product owner Sabine van Wanrooij en onze collega’s van Weekend hebben we goed nagedacht over de strategie en onderzoek gedaan bij eindgebruikers. Dat helpt om te denken vanuit oplossingen en niet vanuit problemen, waardoor een sterke en goed doordachte basis ontstaat die antwoord geeft op de volgende vragen:
welke doelen wil Bartiméus bereiken met de nieuwe website,
waar moet de website volgens eindgebruikers aan voldoen,
hoe zorgen we voor een gestructureerde website?
Met deze basis gingen we al scrummend het ontwikkeltraject in en zetten we in de sprint 0 alles klaar om sprint 1 te starten. Denk aan helder omschrijven van ‘user stories’ en uitzoekwerk om eventuele risico’s of vertragingen te voorkomen. Dat resulteerde met twee sprints in een digitaal product dat naadloos aansluit op de eindgebruiker en bijdraagt aan de doelen van Bartiméus.
Het resultaat in drie belangrijke pijlers.
Een nieuwe, gebruiksvriendelijke en vooral toegankelijke (drempelvrije) corporate website die in alles Bartiméus uitstraalt is het resultaat. Met drie belangrijke pijlers:
Toegankelijkheid.
Informatievoorziening.
Gebruiksvriendelijk.
Samenwerken met een organisatie die impact maakt op het leven van mensen vinden wij een heel mooi doel. Nóg trotser zijn we als we die samenwerking verder voortzetten om nog meer positieve impact te creëren. Trots op het resultaat.
Samen gaan we voor Good News.
Wil jij je werk efficiënter maken? Of wil je sparren over een idee wat je hebt? Neem contact op met Rob!