Heyleys
Een platform voor patiënten met kanker om klinische onderzoeken te vinden en daarmee mogelijkheden tot extra behandelkansen.
Een toegankelijke, veilige en gebruiksvriendelijke website voor topklinisch ziekenhuis Amphia. Klaar voor de toekomst!
Bekijk de website."Eén Amphia maken we met z'n allen." Vanuit één CMS kunnen meerdere websites beheerd worden. Zoals de vacature-site, de 'corporate' website en een website op een specialisme gericht. Merkperceptie, informatie behoefte en sollicitanten werven staat centraal.
Een intensieve samenwerking levert een prachtig resultaat op dat goed past bij de ambitie en het merk Amphia. En bovendien toekomstbestendig is. De website is gebaseerd op de volgende belangrijke uitgangspunten:
De patiënt/gebruiker staat centraal en kan snel de juiste informatie vinden, door onder andere handige overzichtspagina’s;
Een duidelijke, snelle en goed werkende zoekmachine voorziet bezoekers snel van de juiste informatie;
Een gastvrij en robuust design;
De website is volledig toegankelijk;
Uiteraard is de website volledig mobile responsive;
Security en privacy zijn uiterst belangrijk;
De website is gemakkelijk in beheer.
Veiligheid voorop.
Voor een ziekenhuis is security en privacy erg belangrijk. Een externe partij voerde een audit uit om de veiligheid van de nieuwe website te controleren, zodat Amphia haar website-bezoekers veiligheid kan garanderen. Het veiligheidsrapport toonde een zeer goede uitkomst met slechts een aantal aandachtspunten.
De aandachtspunten zijn direct opgepakt en verwerkt, zodat de veiligheid 100% in orde is. Ook beveiliging van de website zelf is een hot topic. Het is van belang dat de Amphia website alleen volledige en juiste informatie kan verstrekken. Daarom is de admin-omgeving extra beveiligd, door onder andere two-factor authentication.
Tijdens het proces is bewust nagedacht over en rekening gehouden met patiëntgegevens. Voor de gehele website geldt dan ook dat er geen gegevens worden opgeslagen. Ook niet wanneer een websitebezoeker een formulier invult. Er zijn geen patiëntgegevens te vinden op de website. Uitgezonderd van patiënten die ervaringen delen in bijvoorbeeld een folder.
Gemakkelijk in beheer.
Vanwege de grote hoeveelheid informatie die de website van het Amphia bevat, is het voor medewerkers van belang dat de content gemakkelijk beheersbaar is. Folders worden nu opgebouwd alsof het een webpagina is, waardoor ze snel en gemakkelijk te onderhouden zijn en losse bestanden niet meer handmatig vervangen hoeven te worden. Alle folders zijn daarmee gedigitaliseerd en simpel en snel te onderhouden.
Ook is het mogelijk om hetzelfde tekstblok toe te voegen aan meerdere folders. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van de maatregelen rondom COVID-19. Wanneer het blok is toegevoegd aan meerdere folders, kunnen medewerkers van de afdeling communicatie vervolgens het tekstblok aanpassen op één plek en het blok wordt direct in alle folders waarin het blok voorkomt automatisch aangepast. Dit levert veel tijdsbesparing op.
Digitale toegankelijkheid.
De website van Amphia is volledig toegankelijk gemaakt volgens de WCAG richtlijnen. Dit betekent dat alle content bruikbaar is voor iedereen. Denk hierbij aan begrijpelijke teksten (niveau B1), voorleessoftware, hoog contrast en aanpasbare lettergrootte.
Ook hebben we meertaligheid toegevoegd zodat ook niet Nederlandstalige mensen direct toegang hebben tot de juiste content.
De weg naar een toekomstbestendige website.
Een groot project, veel stakeholders en een strakke deadline. Dat vergt een goede aanpak en voorbereiding. Hieronder zie je hoe we dat aanvlogen:
Kick-off op locatie.
Strategische sessie.
Design.
Content.
Development.
Doorontwikkeling.
Goede (schaarse) kandidaten aantrekken voor het toenemende aantal zorgvacatures wordt alsmaar lastiger. En voor zorg-specialistische functies zijn de juiste kandidaten al helemaal zeer moeilijk te vinden. Hoog tijd om na het succes van de nieuwe website voor topklinisch ziekenhuis Amphia - die volledig gericht is op de patiënt - een onderscheidende werkenbij-website te ontwikkelen. Een online platform waar potentiële medewerkers zich direct thuis voelen én waar het juiste talent aangetrokken kan worden. Want een vacatureplatform kan - zeker in een wereld waar functie-inhoud en CAO al vaststaan - het verschil maken.
Amphia Ziekenhuis en Good News. hebben in de afgelopen jaren een succesvol partnerschap opgebouwd. We werken graag samen en gaan dan ook vol enthousiasme aan de slag met dit vacatureplatform project. We denken mee over de beste oplossing en over hoe we het zo gemakkelijk mogelijk kunnen maken voor Amphia en in het bijzonder voor de beheerders van de website(s). Daarom kiezen we voor dit project een multisite oplossing en dat betekent dat we voor zowel Amphia.nl als Werkenbijamphia.nl het contentmanagementsysteem Kunstmaan gebruiken. Één CMS waarin meerdere websites beheerd kunnen worden. Overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik.
Ook de juiste stakeholders betrekken bij elk project is van groot belang. Samen met een HR-expert van Amphia Ziekenhuis stemmen we alle wensen en eisen helemaal af op werkzoekenden. Collega-bureau Weekend Creative Agency laat hun creatieve expertise los op de werkenbij-website en geeft het platform een mooi design met een eigen look & feel. Tegelijkertijd is de connectie met het merk Amphia duidelijk aanwezig. En het belangrijkste uitgangspunt in het design? User experience. Daarnaast sluit ook Fingerspitz - onderdeel van de Handpicked familie - aan bij het project. Zij denken mee over conversie optimalisatie en het analyseren van data, zodat potentiële sollicitanten de best mogelijke ervaring beleven op het platform. Tegelijkertijd gaat ons projectteam aan de slag met de backlog, geven we vorm aan user stories die alle functionaliteiten van de te realiseren website omvatten. Vervolgens zetten onze developers alle user stories, wensen en het design in 2 á 3 sprints om in code. Met als resultaat: een superstrakke en toffe werkenbij-website.
Amphia Ziekenhuis maakt met de nieuwe werkenbij-website een verpletterende eerste indruk. Aan alles is gedacht. Gebruiksvriendelijk. Overzichtelijk. Herkenbaar, maar met eigen twist. Een platform dat de beleving en de sfeer van Amphia zo realistisch mogelijk uitstraalt. Met veel diversiteit aan content, zoals echte, pure fotografie, video’s en ervaringsverhalen. Ook de candidate journey - de stappen die een potentiële sollicitant doorloopt - is verweven in de website. Detailpagina’s van vacatures zijn voorzien van duidelijke informatie en het proces dat de sollicitant aflegt, wordt helder beschreven. Via de buttons worden sollicitanten getriggerd om op een laagdrempelige manier contact op te nemen. Een grote stap vooruit met een nieuw, eigentijds vacatureplatform. Potentiële sollicitanten proeven de sfeer en voelen zich thuis. En daarmee maakt Amphia het verschil als werkgever in een krappe arbeidsmarkt. Ze trekken talent aan dat samen met Amphia wil werken aan de belangrijkste doelstelling: de regio samen gezond houden.
Een website die toekomstbestendig is. Een van de pijlers die Amphia aan het begin van het traject benoemde. En of dat is gelukt! De website draagt bij aan de ambitie van en het merk Amphia.
Ook maakt de flexibiliteit van de website het goed mogelijk om door te ontwikkelen en dat gaan we in ons partnerschap doen. Zo wordt binnenkort de feedback die we van stakeholders, bezoekers en medewerkers krijgen, geïnventariseerd en waar nodig verwerkt door extra ontwikkeling. Daarnaast hebben we allemaal veel zin om aan de slag met een nieuwe werkenbij-website. Één die helemaal past bij Amphia en de beleving goed uitstraalt.
Heb je een uitdaging in digital health? Of wil je sparren over een idee wat je hebt. Neem contact op met Rob.