Amphia.

Het gebruiksvriendelijke digitale verlengstuk van het fysieke ziekenhuis. Veilig, betrouwbaar en toegankelijk voor iedereen.

Bekijk de website.

Samen met Amphia creëerden we een slim, gastvrij en toekomstbestendig platform. En dankzij het intelligente en responsieve ontwerp kunnen patiënten razendsnel de informatie vinden die ze nodig hebben.

Amphia.
Samen gezonder

Als één van de vier grootste ziekenhuizen van Nederland streeft Amphia ernaar patiënten de beste medische en verpleegkundige zorg te bieden. Met vier vestigingen, ruim dertig medische specialismen en onder het motto Samen gezonder combineren ze hoogwaardige zorg met een gastvrij en toegankelijk karakter.

De vraag.
Twee slimme en gastvrije online platforms

Als patiënt heb je al genoeg aan je hoofd. Daarom is heldere communicatie over de zorg die je ontvangt een van de belangrijkste dingen die een ziekenhuis je kan bieden. Om daarin te voorzien vroeg Amphia ons om een verbeterde website te bouwen die niet alleen veilig, betrouwbaar en toegankelijk is voor een breed publiek, maar ook patiënten en zorgverleners kan verbinden voor, tijdens en na het bezoek.


Ook was Amphia op zoek naar een onderscheidend 'Werken bij’-platform om de nieuwe medewerkers aan zich te binden en zich sterk te positioneren als werkgever in de zorgsector. Beide een steeds lastigere klus in de huidige arbeidsmarkt, maar bij Good News gaan we die uitdaging graag aan. 
amphia case

Onze aanpak. 
Digitale expertise voor de zorg

Het bouwen van een website voor de zorg- en recruitmentsector is een complexe uitdaging. En het ontwikkelen van een site die aan de specifieke behoeften van beide branches voldoet vraagt om een andere aanpak dan het ontwikkelen van, bijvoorbeeld, een webshop. Gelukkig hebben we al meer dan twintig jaar ervaring in digital health en weten we precies wat er nodig is om effectieve, gebruiksvriendelijke en veilige oplossingen te bieden. Zo deden we dat voor Amphia: 

  • Informatie op maat: Zorgwebsites zijn niet altijd even overzichtelijk, en bovendien bevatten ze veel complexe informatie. Die hebben we gestructureerd en beter bereikbaar gemaakt zodat gebruikers snel bij de informatie uitkomen die ze zoeken. De focus lag op het maken van duidelijke overzichtspagina's en een snelle, effectieve zoekfunctie die je meteen brengt waar je zijn moet. 

  • Empathisch design: We creëerden een gastvrij, robuust en mobiel responsief ontwerp dat het voor patiënten gemakkelijker maakt om toegang te krijgen tot de informatie die belangrijk voor hen is. Waar ze ook zijn. De website zorgt voor een warm welkom en is altijd en overal even gebruiksvriendelijk.

  • Digitale toegankelijkheid: Omdat iedereen recht op zorg heeft hebben we het Amphia-platform toegankelijk gemaakt volgens de WCAG-richtlijnen. Daarbij kun je denken aan meertaligheid, aanpasbare lettergrootte en voorleessoftware. Zo wordt niemand uitgesloten.

  • Veiligheid voorop: Privacy en veiligheid zijn heilig, zeker in de zorg. Daarom was Security by Design de centrale filosofie achter het ontwerpproces, en hebben we van de eerste brainstorm tot het invoeren van de code nagedacht over informatiebeveiliging. En dankzij onze ISO-certificering weet je zeker dat die bij ons geborgd is.  

  • Gebruiksvriendelijk beheer: We hebben gekozen voor een multisite-oplossing met één CMS voor beide platforms. Dat maakt het beheer van de website een stuk efficiënter voor Amphia's team. En niet alleen dat, want het CMS is zo ontworpen dat medewerkers tekstblokken en page parts gemakkelijk kunnen aanpassen en toevoegen aan meerdere pagina’s. Dat zorgt voor tijdsbesparing én consistentie.

WCAG 2.1
Digitale toegankelijkheid
Amphia stijlblad
ISO 27001
Security by Design

Snel vinden wat je zoekt.

De website van Amphia heeft één hoofddoel: bezoekers de juiste (zorg)informatie bieden zodat ze goed voorbereid het ziekenhuis betreden. Of ze nu direct de spoedlocatie nodig hebben of een kaartje willen sturen naar een familielid: met helder design en een ijzersterke zoekfunctie komen bezoekers op elk moment bij de informatie die ze nodig hebben. 

De zoekfunctie toont bijvoorbeeld niet alleen de meest gezochte onderwerpen, maar geeft ook zoeksuggesties op basis van het tijdstip en gebruikersdata. De navigatiestructuur en zichtbaarheid van cruciale informatie kunnen momentgebonden aangeboden worden. Zo is het noodnummer 's nachts prominenter aanwezig op de website en in de navigatie. Ook hebben we alle folders over aandoeningen, onderzoeken en behandelingen direct toegankelijk gemaakt zonder dat ze gedownload hoeven worden, waardoor ze door de zoekfunctie kunnen worden geïndexeerd. Dat draagt bij aan het gebruiksgemak, maar ook aan de SEO.

Het resultaat.

De nieuwe platformen maken het makkelijk voor gebruikers om - of ze nu zorg krijgen of verlenen - de juiste informatie te vinden, en voor medewerkers om de website te onderhouden. Met de WCAG-certificering is de site volledig toegankelijk voor alle gebruikers, en de veiligheid van de site gewaarborgd door onze Security by Design-aanpak. Om de veiligheid van de nieuwe website te controleren, is er voor livegang een audit uitgevoerd door een externe partij. Die beoordeling was erg positief, en de kleine aandachtspunten hebben we direct opgepakt zodat Amphia haar websitebezoekers 100% veiligheid kan garanderen.


Na livegang blijven we het de platformen monitoren op deze aspecten om te zorgen dat ze goed blijven presteren op het gebied van veiligheid, gebruiksvriendelijkheid en snelheid.

Samenwerkingontwikkeling.

In dit project hebben we niet alleen een functionele en toegankelijke website gebouwd, maar ook een nieuw en effectief vacatureplatform dat Amphia helpt bij het vinden en selecteren van de talenten van morgen. Dankzij de hechte samenwerking met de organisatie van het ziekenhuis - en door gebruik te maken van onze uitgebreide ervaring en expertise op het gebied van digital health - hebben we een oplossing kunnen bieden die past bij de behoeften en de verwachtingen van een topklinisch ziekenhuis.

Samen blijven we de platformen continu doorontwikkelen en optimaliseren. Feedback van stakeholders, bezoekers en medewerkers wordt zorgvuldig verzameld en waar nodig geïmplementeerd. Met een overzichtelijke, toegankelijke website en een onderscheidend vacatureplatform is Amphia nu klaar voor de digitale toekomst. En dat draagt bij aan de belangrijkste doelstelling van allemaal: samen de regio gezond houden. 

Amphia echo

Nog meer goed nieuws.

CZ.

Een inspirerend vacatureplatform als podium voor het werkgeversmerk en sleutel tot effectieve werving.

Hartstichting.

Een overzichtelijk, op maat gemaakt API-dashboard voor reanimatiecursussen.

Digital health.

Zorg innoveren doen we samen, voor ons allemaal. Meer weten?

Mantelzorgtest.

Een slimme tool die mantelzorgers helpt inzicht te krijgen in hun belasting en een steun in de rug biedt met praktische tips.

Samen gaan we voor Good News.

Wil jij je werk efficiënter maken? Of wil je sparren over een idee wat je hebt? Neem contact op met Rob!

Afbeelding Rob
Contact! Let's talk!