Explore Breda.

Dé online gids om Breda op een vernieuwende manier te ontdekken.

Bekijk de website

Breda Marketing is regisseur van het merk Breda en zet zich dagelijks in om uiteenlopende doelgroepen te koppelen aan al het moois dat Breda te bieden heeft. Wij ontwikkelen samen met hen Explore Breda: dé online gids voor bewoners, bezoekers, talenten en ondernemers van Breda.

Een centrale plek voor heel Breda

Breda kent vele gezichten, zowel in mensen als in het aanbod van de stad. Breda Marketing zocht daarom een duurzame manier om uiteenlopende doelgroepen te koppelen aan al het moois dat Breda te bieden heeft. Daarnaast ontstond de behoefte om een plek te creëren om data op te halen uit de stad. Zo kan Breda Marketing niet alleen het complete aanbod etaleren, maar ook blijven meten hoe men daarop reageert.

Meer doelgroepen dan ooit

De behoeften voor citymarketing zijn de laatste jaren verschoven. Daar waar citymarketing organisaties zich eerst (bijna) alleen richtten op bezoekers, is dat niet waar de huidige markt om vraagt. Vandaag de dag dienen citymarketing organisaties zich ook te richten op andere doelgroepen zoals talent, bewoners en ondernemers. Zij vormen immers samen de stad. Dit vraagt om een andere strategie met wendbare digitale middelen. Een mooie uitdaging waar onze digital experts en strategen graag mee aan de slag gaan!

Groep mensen in het Valkenberg Park in Breda

Explore Breda

Explore Breda is dé online gids om Breda te ontdekken. Samen met creative agency Weekend ontwikkelde we één interactief platform waarop verschillende doelgroepen geïnformeerd en geactiveerd worden om Breda op een nieuwe manier te leren kennen. Breda kent vele gezichten en door slimme segmentatie worden doelgroepen gevormd met eigen behoeftes en dus een eigen aanbod. Zo krijgen bijvoorbeeld studenten passende informatie om hen te laten landen tijdens de introductieperiode en krijgen bezoekers inspiratie om alle hotspots van de stad te ontdekken.

Close-up van een scherm in de Explore Breda Store
Screenshot van explorebreda.com

Nicky Basstein, online marketeer bij Breda Marketing:

“Het platform biedt unieke functionaliteiten, zoals het opslaan en delen van jouw lijstje met favoriete hotspots en een keuzemenu dat je leidt naar een Explore-pagina die niet de 'standaard' lijstjes laat zien. Hiermee inspireren we de bezoeker om Breda te ontdekken, en dagen daarnaast uit om verder te kijken en eens iets anders te ervaren.”

Van de gebaande paden

Onderweg naar Breda en nog op zoek naar dagprogramma's? Met de explore functionaliteit maakt het platform binnen no-time en op maat programma passend bij jouw wensen. Regent het die dag? Dan krijg je een programma vol binnenactiviteiten. Liever fietsen dan wandelen? Dan maken we het rondje gewoon wat groter. Zo helpt het platform bezoekers alle hotspots, maar ook de verborgen parels te ontdekken. 

Behaalde resultaten

In de korte tijd dat het platform live is, behaalde Explore Breda al mooie resultaten. Zo haalde het platform binnen een half jaar meer dan 500.000 unieke bezoekers, is de betrokkenheid van de gebruikers toegenomen t.o.v. het vorige platform en wisten al 225.000 bezoekers het platform via Google te vinden. Dat belooft veel goeds voor de komende jaren.

Twee mensen bij een Blind Walls kunstwerk

Adaptief en wendbaar

Om elke kans snel en doelgericht te kunnen pakken wil je als marketeer zo wendbaar en adaptief mogelijk kunnen werken. Het CMS van Explore Breda zit bomvol slimme features om de wendbaarheid te verhogen. Zo helpt AI om snel de juiste SEO teksten te schrijven en kunnen marketeers zelf A/B testen inrichten voor verschillende doelgroepen.

Prepr Headless CMS

Voor de ontwikkeling van Explore Breda maken we gebruik van onze tech-partner Prepr. Met dit headless CMS ontwikkelen we vanuit 1 punt verschillende schermen passend bij de context. Zo maken bezoekers in de Explore Breda Store gebruik van interactieve schermen om het Bredase aanbod te ontdekken. Doordat deze schermen werken met hetzelfde CMS, kost het de beheerders van Breda Marketing minder tijd om deze te onderhouden. Zo kan met een relatief compact team een omvangrijk digitaal platform slim up to date gehouden worden.

Een bezoeker bij een scherm in de Explore Breda Store

Beyond the platform

Breda Marketing en Good News vormen een krachtig partnerschap om de komende jaren het platform te optimaliseren. Daarnaast ontwikkelen we het platform door om de impact te blijven vergroten. Zo werken we de komende tijd aan het verbeteren van de zoekfunctionaliteiten, het koppelen van de Explore Breda app en natuurlijk verbeteringen op basis van opgehaalde gebruikersdata.

Meer goed nieuws

Werkenbij Vitalis.nl

Een recruitmentplatform voor ouderenzorginstelling Vitalis, wat nieuwe werknemers, talent en vrijwilligers aantrekt en behoudt. Precies wat de merkwaarden van de organisatie weerspiegelt!

Contact! Let's talk!