Ga naar de hoofdinhoud

Drie vragen aan front-end developer Jelle.

Drie vragen aan front-end developer Jelle.

Jij wilt meer digitale impact maken en wij staan klaar om je daarbij te helpen. Aan de hand van drie vragen vertelt front-end developer Jelle hoe goed front-end design niet alleen de gebruikerservaring versterkt, maar ook bijdraagt aan betere online vindbaarheid.

Wanneer je een platform bezoekt, ontmoet je indirect het werk van Jelle. Als front-end developer ontwikkelt hij de visuele en interactieve onderdelen die van een digitaal platform een gebruiksvriendelijke ervaring maken. Jelle werkt op het snijvlak van design, performance en toegankelijkheid en zoekt constant naar manieren om platforms beter te laten presteren.

Van welke samenwerking krijg je de meeste energie en waarom?

“Dat is zonder twijfel het project Anchr. Daarin heb ik een leidende rol en krijg ik veel verantwoordelijkheid en eigenaarschap. Dat geeft me energie! Wat ik het mooiste vind, is hoe we een hecht team hebben gevormd. Samen met de product owner van Anchr, onze eigen projectmanager en developers bouwen we aan iets dat echt impact maakt. Door ideeën te delen en te sparren ontstaat een partnerschap waarin we elkaar versterken.”

Welke ontwikkelingen in jouw vakgebied moeten anderen echt in de gaten houden?

“Front-end development is altijd in beweging. Er zijn constant nieuwe ontwikkelingen waar we scherp op moeten blijven, zoals nieuwe features in ons Headless partner CMS Prepr.io, ontwikkelingen in programmeertalen, trends op het gebied van design, animatie en performance. Bij Good News werken we in een hecht team waar iedereen enthousiast wordt van vernieuwingen. Door continu kennis te delen, blijven we allemaal vooroplopen.”

Hoe draagt front-end design bij aan online vindbaarheid?

“Google waardeert platforms die voldoen aan bepaalde richtlijnen. Daar spelen we vanaf dag één op in. Door data goed te structureren, kan Google het inzetten om gebruikers beter te helpen. Dit zorgt voor een hogere waardering en betere vindbaarheid. Daarnaast is toegankelijkheid niet alleen goed voor gebruikers, maar ook een belangrijke rankingfactor voor Google. Tot slot zetten we ook op snelheid in. Hoe sneller een platform laadt, hoe beter dat is voor de Google-waardering. Een snelle site is essentieel voor SEO.  

Kortom: met slimme front-end keuzes zorgen we dat platforms niet alleen mooi en gebruiksvriendelijk zijn, maar ook goed scoren bij zoekmachines.”  

Benieuwd naar wat Good News voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem vandaag nog contact op en ontdek hoe wij jouw organisatie kunnen laten groeien.


Afbeelding Chris

Meer insights.

Misschien vind je één van onderstaande artikelen ook wel interessant?